PRINTBARE VERSIE

UFO NAAST STRAALVLIEGTUIG GEVONDEN IN LAKE SUPERIOR, CANADA

Door: George Filer Eastern MUFON Director

FILER'S FILES # 37 13 september 2006

Opgedragen aan de vijf jaar oude Georgie Filer V die verdronk en wiens motto was: “Be Happy”

Vertaling: Paul Harmans

Duikers van Great Lakes Dive Company beweren dat ze op de bodem van Lake Superior, op een diepte van 170 meter, een F-89 Scorpion straaljager van de Amerikaanse luchtmacht hebben gevonden. Op zo’n 70 meter afstand van dat wrak ligt, bijna begraven in het zand, een vreemd metalig, schijfvormig object.

Verscheidene jaren geleden heb ik een radaroperator van het 665ste Radar Squadron geïnterviewd wiens Ground Control Intercept roepnaam ‘Pillow’ was. Het squadron was gevestigd op het Calumet luchtmachtstation op Keweenaw Peninsula dat vooruitgestoken in Lake Superior ligt. Hij was daar in de tijd dat de crash voorviel en hij beweert dat er regelmatig UFO’s op de radar werden waargenomen die in en uit het meer kwamen. Hij had persoonlijk telefoontjes van de Upper Michigan politie gekregen waarin zij beweerden dat ze UFO’s waarnamen die zeer laag boven hen vlogen.


Calumet luchtmachtstation

Op 32 november 1953 verloor het 433ste gevechtsonderscheppings squadron twee F-89 vliegtuigen. Kort na de middag steeg van de Truax luchtmachtbasis in Madison, Wisconsin een F-89 Scorpion op met luitenant John Schmidt en kapitein Glenn Collins aan boord. Zij kozen het luchtruim om de nieuw geïnstalleerde motoren te testen. Getuigen op de grond rapporteerden een explosie waarna de straaljager in een moeras neerstortte. Beide bemanningsleden vonden bij dit ongeluk de dood.


F-89 Scorpion

F-89 vliegtuigen waren onderdeel van het 433ste gevechtsonderscheppings squadron op de Truax luchtmachtbasis in Wisconsin, maar enkele toestellen waren tijdelijk toegewezen aan de noordelijk gelegen Kinross luchtmachtbasis in Michigan. Het was slechts minder dan zes uur na de crash dat radaroperators op Michigan's Upper Peninsula een UFO in het gecontroleerde luchtruim boven de Soo sluizen in Sault Ste-Marie waarnamen.


Soo sluizen in Sault Ste-Marie

Een F-89c, gestationeerd op Kinross, steeg op om het grote ongeïdentificeerde vliegend object te onderscheppen dat de radar waarnam boven de Soo sluizen. 1eluitenant Felix Moncla was de piloot en 2eluitenant Robert Wilson de radaronderscheppingsofficier en zij achtervolgden de UFO die in westelijke richting over Lake Superior vloog. Luitenant Moncla’s laatste woorden uit de cockpit waren: “Ik ga dichterbij voor een beter zicht.” De radaroperator verklaarde: “De F-89 straaljager werd op het radarscherm te Pillow gevolgd tot de bliep samenviel met de bliep van de UFO en daarna was het verdwenen.” Dat vreemde radarbeeld – van het mysterieuze voertuig dat de F-89 opslokte waarna beide van het scherm verdwenen – heeft tot het idee geleid dat de F-89 door de UFO werd vernietigd.

Het ongevallenrapport van de luchtmacht leest als volgt:

RESUMÉ: Toestel steeg op om 2322 Zebra (18.22 lokale tijd) op 32 nov 53 op een actieve luchtverdedigingsmissie om een onbekend vliegtuig te onderscheppen ongeveer 290 kilometer ten noordwesten van de Kinross luchtmachtbasis. Toestel stond gedurende de onderschepping onder radarbegeleiding. Om ongeveer 2352 Zebra werd het laatste radiocontact door het radarstation dat de onderschepping leidde gelegd. Om 2355 Zebra voegden het onbekende vliegtuig en de F-89 zich op het radarscherm tezamen. Kort daarna verdween het signaal van het radarscherm. Er kon daarna geen contact met de F-89 worden verkregen. <hier zijn ongeveer 100 schrijftekens uit het rapport weggehaald> Een uitgebreide speurtocht heeft geen spoor van het vliegtuig opgeleverd. Het vliegtuig en de bemanning worden tot nu toe vermist.

De krant ‘Chicago Tribune’ meldde dat elf vliegtuigen en talloze schepen hadden gezocht naar de F-89. Een woordvoerder van de Truax luchtmachtbasis in Madison, Wisconsin gaf de verenigde pers een officieel persbericht. De krantenkop in de Tribune leest:

STRAALJAGER EN TWEE INZITTENDEN BOVEN LAKE SUPERIOR VERDWENEN
Het vliegtuig werd op radar gevolgd totdat het zich op 125 kilometer van
Keweenaw Point, Upper Michigan, samenvoegde met een object.

Later ontkende de luchtmacht dat de F-89 zich met iets had samengevoegd en beweerde dat het onbekende vliegtuig dat onderschept werd, een Dakota (C-47) van de Koninklijke Canadese luchtmacht was met serienummer #VC-912 en dat vloog van Winnipeg naar Sudbury, Canada. De Canadese overheid beweert echter dat hun vliegtuig nooit boven water kwam en er dus niet bij betrokken kon zijn geweest. De zoektocht naar het vermiste vliegtuig werd door zowel de Amerikaanse-, als de Canadese luchtmacht uitgevoerd, echter zonder succes.


Lake Superior

Op de grafsteen van piloot Felix Moncla in Moreauville, Louisiana staat te lezen:

In liefdevolle herinnering aan Gene Felix Moncla Jr. 1e luitenant USAF. Geboren 21 oktober 1926. Verdwenen op 23 november 1953 tijdens een achtervolging van een UFO
boven de Canadese grens als piloot van een F-89 straaljager.

De Great Lakes Dive Company, dat nu waarschijnlijk het wrak van de F-89 heeft gevonden, zegt dat het wordt bedolven onder e-mail betreffende het ongeïdentificeerde object dat, zoals wordt aangenomen, de oorzaak van de crash van de F-89 was. Een afgevaardigde van het duikbedrijf, Adam Jimenez, verklaart: “We ontdekten het object niet meteen toen we het vliegtuig vonden.


Scan van de F-89 op de bodem van Lake Superior

Maar toen we een gedetailleerd onderzoek van de bodem rondom het vliegtuig deden – in een poging de ontbrekende vleugel te vinden – gaf de scanapparatuur een verstoring van de bodem aan in de buurt van het wrak van de F-89. We concentreerden ons vervolgens op dat gebied met behulp van de Sharc 2 scan, maar we kregen van een bepaald deel een verstoord beeld. Iemand van ons team herinnerde zich dat de F-89 erom bekend stond dat het een atoomwapen met de naam ‘Genie’ aan boord had. Dat wapen werd dan wel pas op latere versies van het vliegtuig gevoerd, maar we wisten niet of dit toestel misschien voorafgaande geheime testen met dit wapen uitvoerde en dat een dergelijk wapen nu verantwoordelijk was voor de storing in onze apparatuur. De dag erna zijn we teruggekomen met een Geigerteller om deze theorie uit te testen, maar we namen geen verhoogde straling waar.”


Scan van het object

Uiteindelijk bleek het object groot te zijn en een druppelvorm te hebben en het lag zo’n 70 meter verwijderd van de F-89! Jimenez voegt eraan toe: “Maar de scan toont iets zeer interessants, een in de bodem geploegd spoor achter het object (alsof het ook is gecrasht). Dit ploegspoor zorgde ervoor dat we meteen onze aandacht aan het object gingen besteden. We lieten onze ROV (een op afstand bestuurbare minionderzeeër) te water en stuurden het naar het object en we konden vaststellen dat het metaalachtig was en het toonde een beschadiging die afkomstig kon zijn van de verdwenen vleugel van de F-89.”

Verklaring:
Blauwe cirkel – Spoor dat het object achterliet tijdens de crash.
Rood – Het object, gedeeltelijk begraven
Geel – Opgestuwd zand van de bodem voor het object.

Het is mogelijk dat de verdwenen vleugel onder het mysterieuze object ligt. Het deel van het object dat boven het zand zichtbaar is, is ongeveer 5 meter lang bij drie meter breed en zoals al opgemerkt, lijkt het een druppelvorm te hebben. Het kan ook slechts het topje van de ijsberg zijn en dat de rest van het voertuig verborgen zit onder tonnen zand.

Behalve het wrak van de F-89 Scorpion en het ongeïdentificeerde object is er kilometers rondom deze plek niets op de bodem van het meer te vinden. Jimenez zegt: “Onze conclusie is dat het wel heel vreemd zou zijn als dit object, dat een beschadiging toont en een omgeploegde vore in de bodem heeft getrokken en nabij de F-89 ligt, niets met de crash te maken zou hebben.”

We zullen echter tot volgend jaar moeten wachten, tot het nieuwe duikseizoen weer aanbreekt en we wellicht een antwoord krijgen op wat het mysterieuze object nu werkelijk is en welk lot de bemanning van de F-89 trof.

Nawoord ufowijzer
Lake Superior ligt in een regio waar het behoorlijk kan stormen, op het Lake zijn regelmatig zeeschepen vergaan vanwege dat onstuimige weer. Het kan er ook zeer koud zijn en vandaar dat duiken alleen in de zomermaanden mogelijk is. Maar elke marine en zeker de Amerikaanse, beschikt over zeegaande duikmoederschepen waarbij duikers in verwarmde duikpakken met een duikbel tot op de bodem kunnen worden neergelaten. Het is dus te hopen dat het bewuste duikbedrijf de exacte positie van de F-89 en het object niet heeft prijsgegeven, anders is de kans groot dat ze volgend jaar zomer alleen nog een kuil in de bodem vinden, met dank aan de marine.

http://www.ufobc.ca/kinross/

http://www.ufodigest.com/news/0806/kinross.html

http://www.ufodigest.com/news/0906/kinrossobject.html

http://www.greatlakesdive.com/front1.html


UFO PAGINA

Pagina Laatst Toegevoegde Artikelen