PRINTBARE VERSIE

COVER-UP VAN GECRASHTE F-89 EN UFO IN LAKE SUPERIOR BEGONNEN?

De Kinross controverse

Door: Dirk Vander Ploeg

Voor: American Chronicle 9 oktober 2006

Vertaling: Paul Harmans

We hebben vanaf het begin gezegd dat de verbazingwekkende onderwaterfoto’s, als ze nauwkeurig en authentiek zijn – en wij geloven dat ze dat zijn – een voorspelbare cover-up van de Amerikaanse overheid zouden uitlokken en dat een publiekelijke berging van de schijf en het vliegtuig niet zal worden toegestaan. De kans dat de wereld zal kunnen toekijken bij het omhooghalen van een UFO vanaf de zeebodem, als er werkelijk één ligt, is praktisch nul. De gevolgen van zo’n berging zouden monumentaal zijn en meteen hun impact hebben op de wereldgeschiedenis. Hier is het laatste nieuws wat betreft dit controversiële verhaal.

Het mysterie verdiept zich nu de in de zomer gedane ontdekkingen verflauwen en vragen onbeantwoord blijven. Journalisten, schrijvers, opportunisten en wellicht zelfs wel Men In Black hebben de leden van The Great Lakes Dive company benaderd.

De company heeft toegegeven dat men een F-89 Scorpion gevechtsvliegtuig en een onbekend object heeft ontdekt, beide op de bodem van Lake Superior. Ondanks dat er nieuwe onthullingen kwamen over beide wrakken, eindigde het duikseizoen terwijl de company zat te wachten op toestemming van de Canadese overheid om op afstand bestuurbare duikbootjes (ROV’s) te gebruiken om meer gegevens te verzamelen inclusief video, foto’s en voorwerpen. Gedurende augustus en september (2006) werd de zaak alleen maar interessanter toen er nieuwe foto’s werden vrijgegeven, gemaakt door een side scan sonar waaruit een mogelijke botsing tussen de twee toestellen bleek en er werd op gezinspeeld dat het grootste deel van het mysterieuze voertuig onder het zand en slib van de bodem van het meer lag waardoor alleen de koepel zichtbaar was.

Sinds een week of zo is de website van de duikcompany compleet verdwenen. Een zoektocht naar het een en ander bevestigd dat de domeinnaam het eigendom is van Adam Jimenez, de woordvoerder van de company. Deze domeinnaam verloopt niet eerder dan 8 september 2007. Tevens wordt er niet meer gereageerd op e-mail en telefoon. Velen die een ‘wacht eerst maar eens af’ houding hadden ten opzichte van de ontdekking, haken nu massaal af en roepen dat het bedrog en vervalsing is.

Wat mij verwonderde is waarom de Amerikaanse luchtmacht en de Amerikaanse historische luchtvaartclubs niet over elkaar heen struikelden in het bevestigd zien te krijgen van de ontdekking van een bijna in ongerepte conditie verkerende Scorpion die in 1953 werd vermist. Ik zou toch zo denken dat één van deze organisaties de Scorpion wel zou willen bergen om voor de toekomst te behouden. Het mysterie alleen al dat dit toestel omgeeft zou zorgen voor duizenden enthousiastelingen die dit stuk geschiedenis met eigen ogen zouden willen aanschouwen.

En waarom heeft de Amerikaanse luchtmacht de twee lichamen van de bemanning van de F-89 Scorpion – eerste luitenant Felix Eugene Moncla (USAF) en piloot en eerste luitenant Robert L. Wilson (USAF) radarofficier – niet geclaimd. Met de rapportering dat de stuurhutkap van het gevechtsvliegtuig na vijftig jaar nog in tact was, bestaat ook de mogelijkheid dat de overblijfselen van de bemanningsleden nog aan boord zijn. De families zouden graag zien dat de lichamen aan hen werden overgedragen en uiteindelijk met militaire eer begraven. De autoriteiten hebben meer dan vijftig jaar geweten waar de locatie van de crash was. Waarom heeft niemand de plek opgezocht en de lichamen geborgen?

Ik was in de unieke gelegenheid gedurende de laatste maanden per e-mail en telefoon met mr. Jimenez te corresponderen. Vanaf mijn eerste contact met hem heeft hij volgehouden dat de hoofdbezigheid van zijn groep was het ontdekken en het restaureren van scheepswrakken in de Grote Meren. De leden waren zowel ingenieurs als professionele duikers. Ze zijn trots op hun duikactiviteiten en beschouwen zichzelf als archeologen.

Ik heb al eerder geschreven dat zij twee Franse mijnenvegers trachtten te vinden, maar dat de tijd daarvoor te kort zou zijn omdat het duikseizoen bijna voorbij was. Ze besloten daarom om de mijnenvegers te laten rusten tot het volgende duikseizoen en zich te concentreren op het wrak van de F-89 Scorpion. Ze hadden de globale locatie zoals die door het leger in 1953 was verschaft en aanvullende informatie die gedurende de jaren door onderzoekers was genoteerd.

Met behulp van moderne GPS was de globale locatie snel gevonden en werd een zoekschema opgesteld en toegepast. Binnen een relatief korte periode werd een grote, metaalachtige aanwijzing ontdekt en na verder onderzoek werd vastgesteld dat het een vliegtuigwrak betrof en bovendien een F-89!

Het laatste dat de groep uit Michigan wilde, was opgeslokt worden in een 50 jaar oude UFO-controverse, maar het is exact wat hen overkwam. Vreemden begonnen te bellen en boden enorme geldbedragen voor een deelgenootschap en sponsormogelijkheden betreffende de berging voor documentatie inclusief de filmrechten op het object dat op de meerbodem ligt.

Ik werd benaderd door een groep invloedrijke personen, sommigen daarvan zijn leden van een privé UFO- en paranormale mailinglist. De leden op die lijst waren schrijvers, politici, lezinggevers en anderen die waren verbonden met de UFO-gemeenschap en het paranormale. Ze beweerden zwart op wit dat hun doelstelling de berging van de F-89 en het mysterieuze object was. Ze beweerden dat ze oprecht bezorgd waren dat de Amerikaanse/Canadese regering of een ander agentschap of eenheid, in het geheim de objecten zou bergen. Deze groepering klonk geloofwaardig en na een serie e-mailsessies en telefoongesprekken met de leden, inclusief de voorzitter van de groep, gaf ik de e-mail door aan Adam Jimenez. Ik stuurde ze alleen maar door en liet het aan Jimenez en zijn partners over om contact op te nemen met deze partij als zij daarin geïnteresseerd waren.

Adam en zijn partners namen contact op met de groep, maar waren niet echt onder de indruk. Naar al snel bleek, bleken deze invloedrijke personen niet bereid het principe ‘laat ons er even over nadenken en we komen er op terug’ te hanteren. De groepering begon Adam en zijn partners te intimideren en bang te maken en kort daarna kreeg ik een e-mail van Adam met deze passage erin:

‘Ik stuur je deze e-mail om je te laten weten dat wij geen interesse hebben in samenwerking met deze groepering die jou mailde betreffende ons. Gedurende de laatste dagen hebben we vastgesteld dat deze individuen of groepering ons verkeerd hebben ingelicht over wie zij zijn en waarbij zij zijn aangesloten. We hebben dreig-e-mail gekregen en ronduit leugenachtige voicemails van hen ontvangen. Wij stellen je inbreng en integriteit wat dit project betreft zeker op prijs, maar stuur svp geen pogingen tot contact van deze groepering of personen meer door.”

Wat zo ironisch is aan deze mail, is het feit dat ik benadrukt heb dat volgens mijn opinie elke groepering die wilde samenwerken met The Great Lakes Dive Company, geduldig moest zijn en hen de kans te bieden zelf te ontdekken dat ze een dergelijke groepering nodig zouden hebben om dit project af te maken om daarbij de beste resultaten te behalen.

Dus, is de hele zaak bedrog, compleet met vervalste foto’s en valse nieuwe rapporteringen? Is Adam Jimenez een genie in het uitbuiten van de media? Zijn Linda Moulton Howe, Gord Heath en ikzelf dwazen door te geloven dat er een waar verhaal inzat? Natuurlijk heb ik twijfels, net als jullie, totdat ik het object kan aanraken of onbetwistbaar videobewijs kan bekijken, zonder dat kan niemand zeker zijn. Ik weet echt niet wat de waarheid is, maar ik geloof in Adam Jimenez. Ik geloof dat zij hun website gedurende de herfst en winter op non-actief hebben gezet, enkel en alleen om henzelf de mogelijkheid te geven te verwerken wat hen is overkomen en een plan voor de toekomst te maken.

Verdomd, zij waren overweldigd… ze waren doodsbenauwd voor de aandacht van de samenzweringszotten en de goed bedoelende investeerders! We zouden allemaal een stapje terug moeten doen en het verhaal zich op eigen wijze laten ontvouwen. De eigenaren van The Great Lake Dive Company zijn niet onervaren en zij hebben geschikte maatregelen genomen om zichzelf en hun ontdekkingen veilig te stellen. Het mysterie is 53 jaar onopgelost gebleven en nog een paar maanden extra zullen dus geen verschil maken.

http://www.americanchronicle.com/articles/viewArticle.asp?articleID=14364

http://www.greatlakesdive.com/front1.html (Wellicht nog niet on-line)


UFO PAGINA

Pagina Laatst Toegevoegde Artikelen