PRINTBARE VERSIE

WORDEN WE EINDELIJK EENS WAKKER, OF BLIJVEN WE STOMPZINNIG MELKVEE?

Door: Paul Harmans

Mei 2009

Afgelopen vrijdagmiddag (15 mei 2009) ben ik weer bij Robert Boerman van Eco Lodge(ic) Technologies in Brummen geweest om naar de ontwikkelingen van de GEET Fuel Processor te kijken. (GEET staat voor Global Environmental Energy Technology.) Er waren meerdere belangstellenden en het was een informatieve middag. Inmiddels staat er een aantal motoren, zowel benzine als diesel, met een GEET erop gemonteerd en Robert en Taco beantwoorden de vragen met kennis van zaken. Een bezoek geeft zoveel inzicht en het overtuigt! Ik kan het echt iedereen aanraden.
http://www.geet.nl/nieuwsartikel.php?id=128


Vrijdagmiddagdemonstratie GEET bij Eco Lodge(ic) Technologies in Brummen

Op diezelfde vrijdag daagde er bij mij een vreemde tegenstelling: de gehele mensheid weet bijna unaniem dat we besodemieterd worden door grote oliemaatschappijen, de prijzen aan de pomp zijn te hoog, vandaar die miljarden winsten voor o.a. Shell in drie maanden tijd (een miljard is duizend miljoen voor het geval je dat nog niet wist). Verder beaamt iedereen die je het vertelt dat er sinds de uitvinding van de brandstofmotor beslist al betere uitvindingen zijn gedaan en dat motoren zelfs op water moeten kunnen draaien. Maar ja, al die uitvindingen zijn, of door de grote oliemaatschappijen opgekocht, of de uitvinder is op raadselachtige wijze geruïneerd, of om het leven gekomen waardoor zijn uitvinding nooit het daglicht zag. Zelfs enkele insiders binnen de oliebusiness geven toe dat het bovenstaande waar is.

Maar soms, heel soms, dringt een uitvinder met heel veel moeite en via veel persoonlijk leed door dat machtige vangnet heen en tracht interesse te wekken voor zijn motor die geheel of gedeeltelijk op water loopt en waarvan de uitlaatgassen bijna compleet schoon zijn. En vervolgens, hoe is het in Godsnaam mogelijk!, lacht het grootste deel van de mensheid hem uit, want op de een of andere wijze zijn we schijnbaar toch zo gehersenspoeld dat we dan opeens pal achter dezelfde boevenclub gaan staan waarvan we zeker weten dat ze ons qua prijs voor hun oliewaren bedonderen en waarvan we geloven dat ze in de loop van tientallen jaren de uitvindingen hebben opgekocht die hun enorme winsten in gevaar kunnen brengen. Vreemde paradox, niet?

Waarom geven we als wereldbevolking dergelijke uitvinders als een Paul Pantone (GEET) niet eerst het voordeel van de twijfel? Waarom dringen we niet massaal aan bij de overheid en universiteiten om onderzoek te doen naar dergelijke nieuwe technieken? Hoe komt het dat wetenschappers en technici (waarvan een deel privé beslist belangstelling heeft) krampachtig geen aandacht aan zoiets schenken? Natuurlijk weten we daar ook weer allemaal het antwoord op: de overheid verdient dik aan brandstoffen en energie, dus die kijkt wel uit de kip met de gouden eieren te slachten en de universiteiten hebben ook allemaal zo’n kip en die koesteren ze, want universiteiten worden o.a. gesponsord door en doen onderzoek voor dergelijke grote bedrijven als Shell, Esso, enz. De wetenschapper of technicus die persoonlijk wel interesse heeft, kijkt wel uit zijn naam, carrière en salaris op het spel te zetten, want de voorbeelden van gemeen getackelde collega’s zijn bekend.

Vandaar dat aandringen bij bovenstaande instanties waarschijnlijk weinig zin heeft. Maar laten we dan tenminste Robert Boerman steunen bij zijn pionierswerk. Mocht je over geld beschikken en je wilt er werkelijk iets aparts mee doen, schenk Robert een deel. En zij die geen grote som geld hebben kunnen in ieder geval op vrijdagmiddag tegen betaling van 15 euro bij Eco Lodge(ic) Technologies in Brummen langskomen. Vele kleintjes maken ook één grote.

Doen we dat niet, dan gaan we subiet door op dezelfde weg die we al meer dan een eeuw bewandelen, beter gezegd ‘rijden’, namelijk: we tanken allemaal benzine en diesel aan de pomp voor een prijs die eigenlijk onder flessentrekkerij valt. Dan toeren we naar werk en vermaak, we verzieken natuur en milieu met de uitlaatgassen, en van elke liter (te) duur gekochte brandstof blazen we 60 tot soms wel 80% compleet ongebruikt door de uitlaat weg!

Ook het volgende bekende scenario zal dan niet veranderen: op een dure locatie in een rookglazen, miljoenen kostend kantoorpand met marmeren vloeren en roestvrijstalen liften, zit op de bovenste directieverdieping in een duur Nubuck leer en Afrikaans mahoniehout interieur een vette patser, omgeven door enkele bovenmaatse collega-patsers, te bulderen van het lachen om het stomme gedrag van zijn klanten. Hij heft het glas en stelt voor de prijzen aan de pomp de volgende maand maar weer eens stapsgewijs met vele centen per liter te verhogen, om te kijken hoever men kan gaan eer er een groot onmin onder de (ver)gebruikers uitbreekt. “Mocht dat gebeuren, dan verlagen we de prijzen wel weer met 1½ cent”, is zijn motto. Maar tot op de dag van vandaag is dat onmin nooit uitgebroken en dergelijke olieschoften spelen onverbiddelijk hun macht- en geldspel en genieten en profiteren al meer dan 100 jaar van de domheid der mensheid.

Worden we eindelijk eens wakker, of blijven we stompzinnig melkvee?


Links:

http://www.geet.nl/index.php

Bekijk de volgende Nederlandse documentaire van Nova waarin een auto wordt getoond, uitgevonden in een competitie door ingenieurs van Shell (!) en die auto (een Opel) loopt 1 op 159 !! Meteen daarna werd de auto weggezet, hij zou zogenaamd niet consumentvriendelijk genoeg zijn, ja, ja. Ook de automobielindustrie valt wel het een en ander te verwijten, zij kunnen auto’s met veel zuinigere motoren bouwen, maar doen het niet. Wellicht kunnen we de huidige financiële en economische crisis ook als een ferme trap onder de kont van de auto- en motorenbouwers zien.
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen

In de jaren ’70 was er de Fransman Jean Chambrin hij vond een motor uit die op water draaide en onder de motorkap van een auto lag.

Het NOS journaal van 07-06-1975 besteedde er aandacht aan en Willibrord Frequin maakte er in die tijd voor Brandpunt een complete uitzending over en reed o.a. mee in de auto van Chambrin en dronk van de ‘brandstof’. Mochten er wellicht bezoekers zijn die de desbetreffende uitzending van Brandpunt nog op video hebben, dan hoor ik het graag.


ENERGIE

Pagina Laatst Toegevoegde Artikelen